Daisypath Happy Birthday tickers

I am Me

My photo
hello, anyway I'm Syaza. Uncle Nana's & Aunt Shelly's daughter. Turning to 20. KLMU student. Taking Diploma in Advertising. Actually, idk what to write ! :D I smile &a laugh too much for stupidest reason sometime. Tetapi seorg yg pemalu when first time meet someone new, a paper bag has never seemed like a BETTER accessory for hiding embarrassed laa. I love my friend :) I grown up already, to be a BETTER PERSON & even more meaner than before :) I am not here to pleased any of you people out there. This is just a place where I share my thoughts and random personal things about myself. My sincere thanks to those who became my follower and keep on reading my post. You're most welcome to drop in your comments and opinion, it may help me alot in the future time. Thanks for dropping . Loves, SyzaJacob TQSM<3
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 18, 2011

FRIENDS no need fight okayh ? :)



pernah tak awak bergaduh dengan kawan baik awak
sampai satu hari nanti tibe tibe kawan yang baik bertukar menjadi tak baik ? langsung tak baik. nak pandang pun rasa macam dah tak nak. apetah lagi nak bercakap dengan kawan tuu.

tiba tiba teringat satu phrase neyh "your bestfriends is your worst enemy". macam seram je kan ? ye laa, dah bestfriends tiba tiba jadik enemy pulak.

tapi itu yang sebenarnya. coz dah close sangat, kadang kadang small matter pun boleh jadik isu. padahal takde ape sangat pown. patotnya dah rapat sangat tuu laa yg lagi susah kita nak terasa kan ? tapi lagi rapat lagi senang rasanya nak terasa.

same jugak mcm bercinta. kalau tak bercinta rasa biasa, dah declare tu benda yang biasanya biasa je pown boleh jadik isu. nak gurau pown susah. cepat terasa punya pasal.

certain people tak kisah sangat pasal kawan datang dan pergi ni. tapi ada sesetengah org ni berdendam sampai nak mati. tak tahu kenapa and apa yang dorang dapat bile simpan dendam tu kan. tak rasa macam penat ke ?

biasa laa tu. dah dendam dengan kawan baik kan. mesti tak sah kalau ade stalk kawan baik kan ? mesti tak sahnya kalau tak stalk kawan baik tu 24 jam. stalk stalk, kutuk kutuk, sedapkan hati. ada je yang tak kena. tu  yang memang busuk hati lah kan ?

tapi ade jugak yang stalk stalk, tak kutuk, tapi sedih, sebab rinduuu dengan kawan dia tu. nak mintak maaf terasa ego menebal. buat apa nak mintak maaf, dia yang salah dengan aku. dan macam macam jenis keegoan yang melanda.

kalau saya ? yang dulu kini tak rapat ? entah laaa. nak buat macam mana. saya kan jenis yang berserah pada takdir je. bukan nak cakap ego. saya dah mintak maaf, dah bersedia nak berjumpa, tapi ada je alasan. last last, saya malas nak fikir dah. so, just biarkan sahaja :) yang lepas tu, lepas laa. tak perlu nak dikenang. masa yang belom nak lepas lagi ni laa perlu kita hargai kan kann ? :)

yang penting, berkawan tu biarlah ikhlas. Allah pown redha. dah redha, persahabatan tu pown insyaAllah akan diberkati. bukan macam sesetengah orang. bila rasa memerlukan, baru nak carik kawan. bile orang lain, buat macam tu kat dia, tahu pulak nak terasa kan ? padahal diri sendiri pown same je.

so awak awak dan saya , adakah kita tergolong dalam orang yang suka carik kawan untuk kepentingan diri sendiri ataupown kite berkawan sebab kita ikhlas ? selalunya kalau berkawan sebab ikhlas ni memang tak banyak problem sangat.

rasanya kita ikhlas bila kita kawan sebab nak kawan bukan sebab kita takde kawan. kita kawan sebab kita rasa selesa berkawan dan kita kawan sebab kita suka ada kawan mcm dia. tanpa niat laen seperti kita kawan sebab kawan kita tu cantik atau kaya, kawan sebab dia ramai kawan lelaki dan perempua, kwn suka belanja, kawan kita tu famous dan sebagainya. tu betol tak ikhlas.

kalau kita bergadoh sebab orang ketiga seperti, manusia ke setan bertopeng manusia ke ape, yang penting selalunya bergadoh sebab salah faham. salah faham yang sangat sukar untuk difahamkan tu la yangdimaksudkan orang ketiga. macam terkutuk kawan ke, tergunakan kawan ke, terasakan kawan ke dan sebagainya . bila dah terkantoi, tahu pulak nak rasa bersalah. padahal kononnya kutuk tanpa niat nak mengutuh tapi terkutuk sebab entah, hobi rasanya.

dan bagi saya, kalau ada kwn saya yang kutuk kawan saya, saya tak namakannya sebagai kutuk, tapi sebagai meluahkan perasaan tidak puas hati antara satu sama lain. jangan sokong kawan kita tu semata mata sebab kita ni kawan dgn dengan dia. cuba jadik kawan yang baik dengan memberi pandangan yang rasional. kadang kadang orang emosi mana pandai berfikir dengan rasional. semua nak ikot perasaan je kan ?

bila terputus tu, tak perlu nak sedih sangat. sedih tu memang la sedih. kata pown kawan. best friend forever. yang saya rasa tak perlu semua itu. kang tak forever sedih nak mati kang. so tak perlu nak bff sangat. cukup lah takat kita sedar yang dia tu penting dalam hidop kita.

kadang kadang benda yang kita tak ungkapkan tu lagi bermakna dari benda yang kita selalu ungkap. kadang kadang bende yang bermakna tu kita tak perasan pown sampai dah hilang baru terasa nak cari. nak buat mcm mana, kita neyh manusia biasa.

*anyway, i bukan nak memerli ke ape. ni ape yang i rasa. u guys jgn terasa plak. i pown ade buat salah. i tahu tuu. tapi jangan laa nak bergadoh. kite kwn kwn kann ? :) dont be so childish okayh ? kita dah besar. kita pato mintak maaf dan memaafkan satu sama laen. maaf kalau i tersalah cakap. ni bukan untuk u guys je, untuk yang laen jugak :)

No comments:

Post a Comment