Daisypath Happy Birthday tickers

I am Me

My photo
hello, anyway I'm Syaza. Uncle Nana's & Aunt Shelly's daughter. Turning to 20. KLMU student. Taking Diploma in Advertising. Actually, idk what to write ! :D I smile &a laugh too much for stupidest reason sometime. Tetapi seorg yg pemalu when first time meet someone new, a paper bag has never seemed like a BETTER accessory for hiding embarrassed laa. I love my friend :) I grown up already, to be a BETTER PERSON & even more meaner than before :) I am not here to pleased any of you people out there. This is just a place where I share my thoughts and random personal things about myself. My sincere thanks to those who became my follower and keep on reading my post. You're most welcome to drop in your comments and opinion, it may help me alot in the future time. Thanks for dropping . Loves, SyzaJacob TQSM<3
Daisypath Anniversary tickers

Friday, February 25, 2011

sad story,

jodoh pertemuan ajal maut ditangan tuhan . dengan siapa kita dijodohkan , bila kita akan meninggalkan dunia ini semua itu diturunkan oleh yang maha esa . 


' awak tahu tak sebelum awak dijadikan manusia , awak telah berjanji dengan ALLAH SWT bahawa awak akan terima semua yang ditentukan oleh-Nya . tentang bakal suami awak pun telah ditentukan oleh-Nya dan awak telah mempersetujuinya . baik buruk sesuatu hal , cantik atau tak seseorang itu kalau sudah ditentukan untuk awak , awak harus terima . jangan sesekali lawan takdir' 

hati aku sedikit tersentuh apabila menekan link yang syafeeqa post di facebook. tentang kemalangan yang agak tragis berlaku pada remaja lelaki belasan tahun . seorang itu meninggal ketika menerima rawatan di hospital . remaja lelaki itu bernama DZARIF ISKANDAR DZUL . aku baca blog rakan2 dia aku search di google kesah kesah arwah . dan rakan-rakan dia ade menyatakan tentang keadaan GF remaja lelaki ini . ye sangat teruk keadaan gadis itu . dia masih tak dpt terima kenyataan bahawa org yang dia sayang telah pergi untuk selama-lamanya .


mengalir air mata aku. tak dpt aku bayangkan sekiranya aku di tempat GF arwah. sedangkan bekas kekasih aku pown aku mampu mengalirkan air mata sehingga harini. apetah lagi jika bf aku sendiri. and lagi aku sedih bila aku baca ayat ayat di paper metro 'mangsa meronta dalam api'. ya allah kenapa begitu sekali dugaan yg kaw berikan.


sekiranya ini terjadi kepada aku, kuatkan lah hati aku untuk menerima ini semua. semoga arwah dzarif iskandar tenang di sana. and dgn tidak sengaja memory saya dengan arwah amirul razaili turut muncul. awak, saya tak pernah lupa untuk berhenti mendoakan kesejahteraan awak kat sana.


btw, semalam petang, tok cik saya meninggal. and pagi neyh saya akan bertolak ke ipoh. al fatihah. baru sahaja kami sekeluarga menziarahi beliau. saya dah jangka ini semua time last kami jumpa. saya dah agak. saya tatahu kenapa, saya boleh rasa bila seseorang itu tak lama . tokcik, kami sekeluarga datang besok. atok tgu kami ye ?

No comments:

Post a Comment